Najnowsze wiadomości

30 marca 2023 23:35

Skuteczny marketing online w branży hotelarskiej to podstawa



Nowoczesne technologie bezpowrotnie odmieniły branżę hotelarską, nie tylko w zakresie jakości obsługi klientów i udogodnień, ale także w sposobie rezerwacji noclegów. Jak wynika z najnowszych analiz, ponad 50% wszystkich rezerwacji hotelowych w Europie dokonywanych jest przez Internet, dlatego tak istotna jest skuteczna komunikacja marketingowa online.

Planowanie podróży i wypoczynku online

Internet oferuje niespotykane dotąd możliwości zarówno dla klientów, jak i właścicieli miejsc noclegowych. Podróżnicy i biznesmeni mogą szybko i łatwo wybrać nocleg spośród dużej oferty noclegowej (np. w bazie jednego z największych serwisów noclegowych bloking.com znajduje się ponad 2,5 mln hoteli z całego świata), a przedsiębiorcy mogą dotrzeć z informacją o swojej bazie noclegowej do wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Obecnie Internet to główne narzędzie wykorzystywane przy planowaniu podróży i wypoczynku. W domowym zaciszu przed ekranem komputera można przejrzeć interesujące oferty hoteli, sprawdzić udogodnienia, porównać ceny i ostatecznie dokonać rezerwacji. Dzisiaj z tej możliwości korzysta już ponad połowa klientów hoteli. Jednak przyszłością jest mobilny Internet, obecnie ok. 20% rezerwacji dokonywanych jest właśnie przy pomocy urządzeń mobilnych. Większość podróżnych nie rozstaje się z własnym telefonem i dlatego warto zrobić wszystko, aby ułatwić tym osobom rezerwację. Dziś standardem powinna być nie tylko responsywna strona internetowa (automatycznie dostosowująca się do szerokości i rozdzielczości urządzeń, na których jest wyświetlana), ale także własna mobilna aplikacja.

Konkurencja nie śpi

Dzisiaj hotele muszą konkurować nie tylko ze sobą, ale także z mieszkaniami na krótkotrwały wynajem czy różnego rodzaju serwisami noclegowymi typu Airbnb, których działalność związana jest wyłącznie z Internetem. Właściciele, którzy nie chcą oddać pola nowej konkurencji, muszą zainwestować w skuteczną promocję hotelu w Internecie. Muszą być aktywni w tej sferze, w której z coraz większym impetem działają rywale. Warto w tym celu wykorzystać wszystkie możliwości, jakie oferuje Internet. Strona internetowa to dziś za mało, aby wygrać z konkurencją, trzeba także prowadzić aktywną komunikację w social media, które stanowią zarówno ogromną szansę na szybkie dotarcie do wartościowej grupy klientów, jak i wyzwanie związane z głosami krytyki, które tam się nierzadko pojawiają. Warto tych głosów nie ignorować, wyjaśniać wszelkie niejasności i rozwiązywać problemy, tak, aby zneutralizować wydźwięk niepochlebnych opinii, których nie jesteśmy się w stanie ustrzec. Nie dość, że gusta klientów są różne i trudno wszystkim sprostać, to na dodatek aktualne oczekiwania klientów są tak wysokie, że czasem ich spełnienie staje się niemożliwe. Ważnym elementem promocji powinno być zbudowanie dobrej reputacji hotelu w sieci i sprawienie, aby nasz hotel był optymalnie widoczny w wyszukiwarce internetowej. To przecież od niej większość klientów zaczyna poszukiwania noclegu.

Podsumowanie

Kanał sprzedaży internetowej odgrywa istotną rolę w branży noclegowej. Już dziś ponad połowa rezerwacji dokonywanych jest w sieci, z czego 20% pochodzi z urządzeń mobilnych. Hotel, który chce się liczyć na rynku, musi prowadzić skuteczną komunikację marketingową online. Więcej sposobów reklamy hotelu znajdziecie również w materiale https://brand.ceo/pl-pl/reklama-hotelu-skuteczna-promocja-hotelu-w-internecie/