<- Strona główna -> Publicystyka -> Ekologia -> Eko-rozwój
 SERWIS OBJĘTY JEST PATRONATEM MINISTERSTWA GOSPODARKI
W tym tygodniu nie zamieszczono żadnych nowości technicznych
 

Rezygnacja


zpp.pl
kibicujklimatowi.pl

 


 Ekologia  (5)
 FELIETONY GRZEGORZA WIŚNIEWSKIEGO  (26)
 Finansowanie OZE  (0)
 Ochrona Środowiska  (5)
 Odnawialne źródła energii  (25)
 Polityka energetyczna  (1)
 Polityka UE  (1)
 Relacje z konkursów ekologicznych i o tematyce OZE  (1)
 Rynek energii  (0)

 dodaj artykuł


Pliki do pobrania

Artykuł "Odnawialne źródła energii- słońce i jego możliwości"

Artykuł o Międzynarodowej Konferencji „Autonomia energetyczna domu, osiedla, gminy i regionu”

"List" vortalu EnergieOdnawialne.pl do uczestników II Konferencji Paliwowo-Energetycznej Polskiej Izby Paliw Płynnych 2009

Blog "SOLARIS"

Blog "Odnawialny" Grzegorza Wiśniewskiego

Tworzenie serwisów internetowych, poligrafia, gadżety reklamowe


Energiczny Obywatel
Rola społeczności lokalnej w rozwoju gospodarki niskoemisyjnej
Konkurs „Zielona Ławeczka”
KOGENERACJA - perspektywy rozwoju inwestycji

Archiwum Aktualności

Copyright © 2003-2012 EnergieOdnawialne.pl


Stolica staży
Eko-rozwój


Jeszcze nie tak dawno, niewiele mówiło się o ekologii i ochronie środowiska, w szczególności w kontekście biznesu. Świat biznesu jak i społeczeństwa dostrzegły jednak problem i podjęły działania, dla ograniczenia szkód. Dzięki wzrastającej eko-świadomości, jakie niesie ze sobą postęp cywilizacyjny i technologiczny, zagrożenia zaczynają być neutralizowane przez każdego z nas. Zmiany te napotykają jednak jeszcze na trudne do przezwyciężenia bariery związane z koniecznością budowy świadomości społecznej, a przede wszystkim akceptacji kosztów i wyrzeczeń finansowych.

Jak pogodzić ekologię z biznesem?

Podobnie sprawa wygląda w biznesie - ekologia to obszar, który coraz częściej determinuje funkcjonowanie współczesnych firm. W Polsce rośnie liczba przedsiębiorstw, które dostrzegają fakt, że inwestowanie w budowę pozytywnych relacji z organizacjami ekologicznymi oraz tworzenie przyjaznego środowisku wizerunku opłaca się i przynosi wymierne efekty.
Każdego roku coraz więcej firm stosuje eko-rozwiązania. Nie jest tajemnicą, że firma
z pro-ekologicznymi rozwiązaniami jest lepiej postrzegana przez otoczenie i klientów. To ważny aspekt wizerunkowy, który często przekłada się zarówno na ilość jak i wielkość kontraktów. Z tego powodu już teraz większość firm chętnie mówi o zaangażowaniu w ochronę środowiska - niestety często są to tylko hasła nie poparte w żaden sposób praktyką. Specom od marketingu stosunkowo łatwo jest stworzyć "zieloną" inicjatywę czy wsparcie działań ekologicznych - wystarczą w odpowiedniej wysokości fundusze do budowy pozytywnego wizerunku firmy.
Fala prawdziwie zielonych inwestycji dopiero się zaczyna. Według szacunków do końca przyszłego roku ponad jedna trzecia firm umieści parametry wpływające na ochronę środowiska naturalnego. Budzi to wielkie nadzieje społeczeństwa na czystsze środowisko, a jednocześnie wbrew pozorom, otwiera nowe perspektywy przed przedsiębiorstwami.
Niektóre zresztą znalazły już sposób, aby inwestycje proekologiczne pogodzić z wymaganiami biznesowymi dotyczącymi zwrotu poniesionych środków finansowych.
Ważnym elementem determinującym ekologiczne inwestycje są nakładane przez Unię Europejską ustawy i parametry do których w najbliższych latach muszą się dostosować polskie firmy. Unia nie jest tu jednak tylko przysłowiowym„złym policjantem”, oferuje
w zamian szeroką pomoc dla przedsiębiorczych w postaci bezzwrotnych dotacji, które
w niektórych wypadkach mogą sięgnąć nawet 70% kosztów inwestycji. Jest to w chwili obecnej najkorzystniejsze rozwiązanie finansowania inwestycji.
Bez wątpienia wszystkie organizacje, które w swojej działalności przyczyniają się do zanieczyszczenia środowiska, powinny rekompensować ten negatywny wpływ. Gdyby tak było uniknęlibyśmy lub zredukowali w znacznym stopniu niekorzystne zjawiska. Nie musi to jednakże ograniczać i zwiększać kosztów biznesu – wręcz przeciwnie – może być stymulującym bodźcem do rozwoju i umocnienia się na rynku każdej firmy decydującej się na pro-ekologiczne inwestycje.


Iwona Polok
Dyrektor Komunikacji Marketingowej i PR
Management & Consulting Group


Iwona Polok

Źródło: Management & Consulting Group Sp. z o. o.


2009-07-30


  Przewodnik   Polityka prywatności   Patronaty   Współpraca   Gminy   Sklep   Edukacja   Kontakt