Najnowsze wiadomości

Worki filtracyjne: funkcje i podstawy zastosowania

Dlaczego warto zapłacić więcej za pilota do bramy?

Jak powstają domy z płyt CLT?

20 maja 2022 0:29

Dlaczego warto zapłacić więcej za pilota do bramy?



200 albo 300 złotych za pilota do bramy? Dla wielu osób to zdecydowanie za wysoka cena, ale za chwilę udowodnimy, że warto zmienić swoje zdanie na ten temat. Bo drogie piloty do bramy naprawdę różnią się od najtańszych paroma bardzo istotnymi cechami!

Piloty do bram garażowych: co można zyskać, płacąc więcej?

Zdarza się oczywiście, że pilot jest droższy tylko dlatego, że lepiej wygląda, ale nie o tych przypadkach chcemy opowiedzieć. Za estetyką może się jednak kryć coś więcej! Przyjrzeliśmy się ładnym pilotom na stronie https://sukcesgroup.pl/sklep/pl/484-piloty-do-bram i postanowiliśmy sprawdzić, za co tak naprawdę płaci się, kupując najładniejsze z nich. Okazało się, że nie tylko za urodę.

Większa trwałość

Zastosowanie lepszych – ale i droższych – materiałów pozwala na stworzenie pilotów do bram, które są po prostu trwalsze. To istotne, bo przecież korzysta się z nich całymi latami, a najtańsze tworzywa są podatne na kruszenie i wystarczy je raz upuścić, aby się rozbiły. Lepszy pilot do bram to po prostu znacznie mniej stresu. Jako że będzie też wykonany precyzyjniej, to nie pojawi się problem znany z tanich modeli, w których po paru miesiącach przycisk na obudowie przestaje poprawnie obsługiwać stycznik pod spodem.

Większe bezpieczeństwo

To dość nieoczywiste, bo przecież to brama, a nie pilot zapewnia bezpieczeństwo. Faktycznie, na podstawowym poziomie to prawda, ale płacąc więcej za piloty do bram, można postawić na urządzenie bardziej skomplikowane, niż klasyczny kilkukanałowy pilot. Można na przykład wybrać bezprzewodową klawiaturę kodową – nawet jeśli ktoś przechwyci właściwą częstotliwość, to i tak nie wykorzysta jej do otwarcia bramy.

Mniej pilotów

Wielu użytkowników decydujących się na droższe 3 lub 4-kanałowe piloty do bram garażowych robi to, ponieważ dzięki temu mogą pozostać przy jednym pilocie, który obsłuży kilka napędów. To dość istotne, bo brama wjazdowa i garażowa często wymagają oddzielnych pilotów. Zamiast tego, można korzystać z jednego. Będzie droższy niż każdy z pojedynczych pilotów, ale nadal tańszy niż kilka pojedynczych razem wziętych. O wygodzie w takim przypadku nawet nie warto wspominać, bo to oczywisty zysk.

O czym się zwykle nie pamięta, przy wyborze pilota do bramy?

Droższe modele, w związku z tym, że wykonane są na innych podzespołach niż serie budżetowe, różnią się mimo wszystko funkcjonalnością od tych ostatnich. Mogłoby się wydawać, że to nie są wielkie zmiany: 30 metrów zamiast 10, skoro przecież można podjechać bliżej. Niby tak, ale przy wolnej bramie te 20 metrów to odrobina komfortu więcej, a jeśli jeszcze brama znajduje się bezpośrednio przy dość ruchliwej ulicy, to taka różnica może przesądzać o wielkości spowolnienia ruchu. A czy warto przejmować się żywotnością baterii? W najlepszych pilotach to może być kilka lat, w średnich, powiedzmy, około roku. Problemem są dopiero budżetowe piloty do bram, które potrafią zużywać baterię w zastraszającym tempie, albo raczej odmawiać współpracy już przy niewielkim spadku napięcia.